8/25/2013

HAASTETTA KEHIIN

Heipsankeikkaa! Kulunut viikko on ollut ihan täyttä  tohinaa ja samaa rataa on jatkunut myös koko viikonloppun ajan. Tarkemmin mun kuulumisista kuulette kuitenkin myöhemmin, sen sijaan nyt luvassa pitkästä aikaa haaste-postausta! 
Mut oon useampaankin otteeseen blogitaipaleen varrella haastettu tälläseen samanlaiseen haasteeseen enkä oo vielä kertaakaan saanut niitä toteutetuksi. Tällä kertaa kuitenkin päätin ottaa itseäni toden teolla niskasta kiinni ja täytyy kyllä myöntää, että tän postauksen tekeminen olikin yllättävän mukavaa! Toivottavasti te uudemmatkin lukijat tän myötä opitte tuntemaan mua taas inasen paremmin, täällä blogin puolella tulee kuitenkin sen verran harvemmin kerrottua niitä oikeesti muhun liittyviä faktoja saati jaettua niitä vähän henkilökohtaisempia ajatuksia :)  Postausta kuvittaa mun Weheartit - seinän kuvat, josta löytyikin yllättävän paljon noiden allaolevien faktojen kanssa yhteensopivia kuvia.

Kiitos haasteesta kuuluu Emmille! :)
"Haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä,
joilla on alle 200 lukijaa. Haasteen säännöt:
1. Jokaisen haastetun tulee kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää myös vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun täytyy keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Pitää haastaa 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Haasteessa tulee mainita, kenet on haastanut ja kertoa se itse haastetuille.
6. Ei takaisin haastamista!"


11 faktaa

1. Tykkään tosi paljon ruuanlaitosta ja viihdyn keittiössä. Voisin kokata kotona useamminkin jos mulla vaan olis aikaa. Oikeestaan oon monesti huomannut odottavani opiskeluaikaa, kun mun on oikeesti pakko tehdä kaikki ruuat itse! Mutta joo, tiedän kyllä ettei se ehkä kahden ensimmäisen kuukauden jälkeen oo enää välttämättä niin mieluisaa ja alkaa arvostaa sitä mamin tekemää ruokaa entistä enemmän, varsinkin kun lompakko tyhjenee uhkaavasti ;D

2. En kato oikeestaan ollenkaan televisiota, lähinnä vaan ajanpuutteen takia :D Mun televisio on ollut viimeisen vuoden aikana auki yhteensä ehkä 10 kertaa.. Tärkeimmät ohjelmat katon netistä ja leffat koneen kautta. Oon kuitenkin päättänyt tänä syksynä panostaa! (Nojoo, sanoin samaa jo kesästä..)




3.  Mulla on kummallinen taipumus hukkailla asioita ja tavaroita helposti, ja oon kyllä kieltämättä välillä aikas huolimaton. Mietin, että mitä muita ns. huonoja tapoja mulla on ja heti tuli yks mieleen - nimittäin iltapalan syöminen omassa huoneessa. Musta on vaan niin ihanaa viettää yks hetki illassa nautiskellen ihan rauhassa hyvästä ruuasta jonkun muun huoneesta löytyvän viihdykkeen kera. 

4. En varmasti oo ainoa, joka muistaa lähestulkoon joka ikinen aamu unensa. No, ainakin oon ainoa joka kysyy joka aamu ystäviltään "Haluutteko kuulla mun unen?" ja "En, mutta kerro ny"- vastauksen jälkeen alkaa kerta toisensa jälkeen selittämään sitä  innokkaasti. Mun mielestä unet on jotenkin tosi kiehtovia ja oon monta kertaa salaa ajatellut haluavani unitutkijaksi :D

5. Jos mun pitäis sanoa asia mitä odotan tällä hetkellä eniten, sanoisin joululoma. Lähdetään nimittäin jouluksi Thaimaaseen, ja voitte varmaan kuvitella kuinka innoissani oon jo nyt.. äääääääää! <3

6.  Rakastan musiikkia yli kaiken. Jokapäiväisen kuuntelun lisäksi oon myös harrastanut sitä oikeestaan koko elämäni ajan. Oon suorittanut musiikkiopistossa sekä klassisesta pianosta että vapaasta säestyksestä perustason ja sen lisäks tietysti mun voimisteluharrastus tukee tätä musiikkirakkautta. Olin myös ala- ja yläasteen musiikkiluokalla ja meidän luokalla on ollut niin oma musiikkia tuottava ohjelmatoimisto kuin musikaalikin, josta ei sitten kylläkään sen enempää... :D



7. Oon pohjimmiltani aika herkkä ihminen, mulla nousee tunteet helposti pintaan ja itken tosi herkästi. 

8. Oon kokenut elämäni aikana todella suuria menetyksiä, joista päällimmäisenä mielessä on aina oman isän kuolema. Elämässä tapahtuu niin paljon vääryyttä, mutta uskon että kaikella on tarkoituksensa. Vaikkei musta sitä välttämättä päälle päin nää, niin tälläsia asioita tulee usein mietittyä vielä näiden monien vuosienkin jälkeen ja musta tuntuu, että ne on muuttanu ja vahvistanu mua ihmisenä enemmän kuin mikään.

9. En tuu varmaan koskaan katumaan elämässäni mitään enempää, kuin selvittämättömiä välejä - selvittämättömiä ihmissuhteita sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa on kuitenkin koettu suurin osa nuoruuden parhaista muistosta. Nää jutut selvästi jurnaa mun alitajunnassa, sillä vaikkei niitä tuukkaan arjen aherruksessa ajateltua, on ne eksyneet mun uniin ainakin kymmeniä kertoja ja tulee varmaan pyörimään niissä aina. 




10. Mulla ja Eliaksella tulee syyskuussa täyteen neljä vuotta yhdessä. Yhdessä välissä seiskaluokalla meillä oli parin kuukauden tauko, mutta muuten ollaan oltu kuin paita ja peppu yläasteen ensimmäisistä päivistä lähtien. Vaikka usein puhutaan ja jaaritellaan siitä, kuinka tyhmää on "tuhlata" koko nuoruus saman tyypin kanssa seurustelemalla, niin itse en ainakaan tällä hetkellä koe että olisin menettänyt nuoruudestani palastakaan sen myötä. Ainakin oon jo nuoresta iästäni huolimatta tajunnu, että mikä oikeesti on se maailman kaunein asia. Rakkaus.  

11. Kun mietin näitä faktoja, mulla tuli lopuks mieleen vielä yks tärkeä fakta jota en oo sanonut hetkeen ääneen. Tajusin yks päivä, kuinka paljon arvostankaan ystävyyttä. Mulla on koko maailman parhaat ystävät ja haluan että te siellä tiedätte että todella tarkotan tätä. <3



11 kysymystä

Mikä oli parasta kesässä 2013?
Oulun ja Helsingin reissu jäivät päällimmäisenä mieleen, mutta kaikkein parasta oli kuitenkin se, että tää kesä oli kokonaisuudessaan niin onnistunut ja ylitti täysin odotukset ainakin laimean viime kesän jälkeen. Ehdin nähdä kavereita ja Eliasta ihanan paljon, säät suosi ja mieli oli täysin rentoutunut eikä tuu mieleen ainuttakaan asiaa josta olis kesällä tarvinnut stressata.

Kesän suosikkibiisi?
Mietin tätä yllättävän kauan, sillä mikään ei heti pompannut mieleen ylitse muiden. Kesälistaa selatessa muistin kuitenkin Bastillen Things we lost in the fire- biisin. Siitä tulee mieleen kaikki kesän hyvät hetket tyttöjen kanssa. Myös Mikael Gabriel - Mökille tuo kaikki mukavat mökkireissut mieleen! :)




Henkilö, jota ihailet?
Äiti. Oon vastannut tällaseen kysymykseen  näin ennenkin, mutta ihailemaani henkilöä kysyessä mulla tulee aina äiti ensimmäisenä mieleen. 

Lemppari lastenohjelma, kun olit pieni?
Jostain syystä mieleen tulee ensimmäisenä Franklin! Tai Anniina Ballerina. 

Oudointa mitä sinulle on tapahtunut tämän vuoden aikana?
Tätä kohtaa mietin vaikka kuinka kauan, mutta mulla ei vaan kertakaikkiaan tullut mitään mieleen. Jos olis kysytty vaikka vuoden parasta, surullisinta, hauskinta tai kamalinta hetkeä niin olisin kyllä osannut vastata. Mutta oudointa...hmm! :)

Paras aamupala?
Mulla oli oikeestaan viime postauksessa kuva mun lempiaamupalasta! Tällä hetkellä lemppareihin kuuluu siis joko smoothie tai jugurtti marjojen ja myslin kanssa, ja siihen kylkeen joko karjalanpiirakkaa tai leipää. Oon muuten riippuvainen leivänpaahtimesta, syön tosi harvoin leipää joka ei oo paahdettu :D 

Miten kuvailisit tyyliäsi?
En oikeen osaa kuvailla sitä, mulla on tällänen aika perus tyyli. En niin kauheesti seuraile muotia, vaan yritän pukeutua vaatteisiin jotka näyttää mun silmään kivoilta ja saa mut tuntemaan oloni mukavaks ja itsevarmaks! :) 




Jos saisit 5000€, mihin rahat menisivät?
Haa, olispa mahtavaa saada ;D Laittaisin varmasti ainakin 2500e säästöön autokorttia+autoa ja opiskeluaikoja varten. Niin ja 1000e menis säästöön jotain tulevaisuuden etelänmatkaa varten. Loput rahat jäis käyttötilille, ainakin pienen osan käyttäisin shoppailuun ja lisäks ostaisin uuden tietokoneen, sillä mun koneen päivät alkaa olla pikkuhiljaa luetut..

Paras näkemäsi elokuva?
Katsottiin Eliaksen kanssa pari viikonloppua takaperin Safe haven-niminen elokuva, joka nousi kyllä heilauttamalla mun lempileffa- listan kärkikahinoihin. Suosittelen katsomaan!

Minkä vaatteen ostit viimeksi?
Mustan perustopin Seppälästä hintaan 6e. 

Oletko onnellinen?
Kyllä oon! :)

11 kysymystä haastetuille

1. Kolme lempivaatekauppaasi?
2. Missä näet itsesi kymmenen vuoden kuluttua?
3. Jos saisit syödä kuukauden ajan vain yhtä ruokaa, mitä se olisi?
4. Lempitapasi rentoutua?
5. Kerro kolme asiaa mistä pidät itsessäsi?
6. Missä kaikissa eri maissa olet käynyt ja lisäksi kerro yksi, johon haluaisit vielä ehdottomasti elämäsi aikana matkustaa?
7. Mitä teette mieluiten ystäviesi kanssa?
8. Jos sinun pitäisi asua samassa kaupungissa koko loppuikäsi, mikä se olisi ja miksi?
9. Mitä urheilu merkitsee sinulle?
10. Katso oikealle. Mitä näet?
11. Mikä asia tai tapahtuma on muuttanut elämääsi eniten?

Haastetut


Haaste menee seuraaville: AuroraMaria, RoosaVenla, Sofia ja Anette! Olkaas hyvät :) Ihan en kyllä 11 haastettavaa keksinyt tähän hätään, mutta ei kai se oo niin justiinsa.


Mitäs tykkäsitte vähän erilaisemmasta postauksesta? :)


8 kommenttia:

  1. tosi kiva postaus! kirjotit kivan pitkästi kaikesta :-) ja kivoja kuvia!!

    VastaaPoista
  2. Oi tosi kiva postaus! Kivan erilainen;) oot ihana😘

    VastaaPoista
  3. Moikka! En huomannut sun sähköpostiosoitetta missään - mihin osoitteeseen sulle voisi laittaa mailia? :)

    VastaaPoista
  4. tehkää eliaksen kas video, missä se meikkaa sut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, mitäköhän siitäki tulis.. ;D no, pistetään harkintaan!

      Poista