2/09/2014

FIVE DAYS LEFT

Moikka ihanat! Eilinen päivä meni poikaystävän äidin serkun häissä, joissa oli oikein mukavaa. Mä oon ollut viimeksi häissä kymmenisen vuotta sitten, joten ehkä mun olikin jo aikakin päästä pitkästä aikaa niitä juhlimaan.. ;D Kameraa mulla ei mukana ollut, mutta jokusen puhelinkuvan saatan myöhemmin läntätä tänne kollaasipostauksen yhteydessä. 

Ajattelin jakaa muutamia ajatuksia ensi viikolla oleviin vanhojentansseihin liittyen. En voi kyllä käsittää, että pitkän odotuksen jälkeen niihin oikeesti on enää muutama päivä aikaa! Ainakin mitä on vanhemmilta kavereilta kuullut, päivä on ollut yksi elämän siihen asti hienoimmista, joten pitää jo nyt asennoitua niin että silloin nautitaan kunnolla! :)

details1
Tuntuu että ainakin meidän koulussa alkaa olla jo melko jännittynyt tunnelma kyseisen päivän suhteen, ja pakko myöntää että alan mäkin olla jo aika täpinöissäni! Mä sain mielestäni ihan hyvissä ajoin kaikki päivää varten tarvittavat asiat hoidettua. Nää viimeiset viikot on siis saanut hyvillä mielin keskittyä vaan odotteluun eikä oo enää tarvinnut stressata oikeestaan lainkaan.

On noissa vanhojentansseissa tietysti varjopuolensakin. Mua ehkä hieman harmittaa se, millainen kulutusjuhla kyseisestä päivästä on tullut. Vaikka päivä on hieno ja oon itekin odottanut sitä innolla jo monta kuukautta, on se elämässä vaan yksi ainoa päivä (tai joissain tapauksissa kaksi). Silti etenkin moni tyttö saa kevyesti kulutettua siihen monta sataa euroa, kun hankintalistalla on jo itsessään kalliin mekon lisäksi vaikka mitä muuta: laukku, korut, kengät, kampausaika, meikit ym.. Toki monesta edellämainitusta voi tinkiä, mutta ainakin itse oon valitettavasti juuri sitä sorttia joka kuitenkin tykkää miettiä esimerkiksi mekkoon sopivat asusteet ja omat saati tuttujen kampaustaidotkaan eivät oikein riitä sellaista itse tekemään.. Myös mekot ovat muuttuneet vanhoista kunnon vanhojentanssimekoista kermakakkuihin ja värikkäisiin prinsessaunelmiin. Hah, ja taas taidan kuulua edellämainittuun joukkoon! Välillä tulee silti mietittyä että onko se kaikki hösöttäminen oikeasti vain sen yhden päivän arvoista.. No jaa, ehkäpä se mulle muutaman päivän päästä selviää! ;)

details4
Ajattelin esitellä muutamat asusteet jotka oon ostanut päivää varten, nimittäin tiaran, laukun ja korvikset! Olin ihan supertyytyväinen tähän kolmikkoon, jotka sopii mun mielestä hyvin mun melko simppeliin, mutta samantyylistä blingblingiä omaavaan koristeluun. Etenkin toi laukku oli kyllä ihan huippu löytö. Vaikka se oli muistaakseni melko kallis, saatiin se puoleen hintaan ja se kestää mulla varmasti koko elämän ja sopii erilaisiin tilaisuuksiin. Näiden lisäksi mun asusteisiin kuuluu vaan samantyyliset käsikorut, eli kaulakorun jätin kokonaan pois.

details2
Muutama päivä sitten kävin parturissa vähän päivittämässä hiuskuontaloa sekä hieman testailemassa vanhojentanssikampausta. Ylläolevan kuvan puhelimen ruudussa näkyy vähän sitä tyyliä, mitä kampaukseen hain!
Mä inhoon mun kynsiä ja sormia yli kaiken, ne on aina olleet kohta mitä häpeän itsessäni :D Senpä takia halusin testata läheisellä kosmetologilla sellakkilakkausta, eli lakka on geelipohjainen mutta lopputulos on kynsille huomattavasti hellävaraisempi kuin oikea geelikynsi. Pianonsoittajana pituuttakaan kun ei kynsissä saa liikaa olla, niin onhan noi tyngät niinkuin aina ennenkin, mutta noista tuli kyllä paljon kivemmat mitä odotin. Huolitellut mutta luonnolliset :)

detailsss3
Vaikka mulla on jo suunnilleen kaikki kunnossa, on vielä pari asiaa jotka mietityttää. Nimittäin se, mitä laittaa mekon alle: silikonikupit, normaalit olkaimettomat rintsikat vai laittaakko ollenkaan? Toinen juttu on meikki. Mä en halunnut mennä meikattavaksi, koska sillä kuitenkin säästää hieman ja lisäksi pelkään että meikistä tulisi kaikkea muuta kuin oman tyylinen. Hyvät tuotteet multa löytyy mutta mikään meikkikeisari en kuitenkaan ole, joten olis kiva kuulla vinkkejä siitä miten saada meikki pysymään parhaiten koko päivän ajan! Ja jos jollakulla on mielessä hyvä tutoriaali juhlameikkiä tai erityisesti ruskeansävyistä luomimeikkiä koskien niin linkatkaa ihmeessä mahdollisimman pian, että pääsen testailemaan!

Siellä ruudun toisella puolella on varmasti teitä jotka ovat tanssineet/ ovat muutaman päivän päästä tanssimassa vanhoja. Olis mukavaa kuulla teidän fiiliksiä kyseistä päivää koskien! Te jotka ootte jo tanssineet, olisko teillä antaa mitään viimehetken vinkkejä päivää varten? ;D
Koska mulla on ensi viikko ihan täynnä tohinaa, haluan jo nyt toivottaa mukavaa vanhojenpäivää kaikille teille tanssijoille jotka tätä lukevat ;) 

10 kommenttia:

  1. Voi löysin tän blogin eilen aamulla ja en voi muuta sanoa kuin IHANA IHANA IHANA IHANA!!! Oot mielettömän kaunis ja ihanan oloinen :) täälläkin btw wanhat koko ajan mielessä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha eikä, kiitoksia! :D<3 Ja hyvä että löytyy sielunsiskoja ;)

      Poista
  2. http://www.youtube.com/watch?v=ZIKS4rEHC8A toi on ainaki hyvä, siinä on linkki tohonki että miten toi tekee ton pohjan :) ja hei, mistä oot ostanu ton laukun? :) sopis hyvin mun yo-mekon kans :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos, toi autto oikeesti paljon! :D Ostin sen Espoon Zazabellan Outletista, joten vois kuvitella että muissakin Zazabellan liikkeissä olis ton tapasia..:)

      Poista
  3. Heippahei! Oon pitkään sun blogia lukenut, mutta nyt tuli pakottava tarve kommentoida. Itseasiassa oon kotoisin samalta paikkakunnalta kuin sinä, oon käynyt saman lukion ja tanssin omat Wanhani helmikuussa 2010. :) Se oli ikimuistoinen kokemus ja koko päivä meni liian nopsasti ohi. Mulle kävi niinkin kiva juttu silloin, että mekon alla ollut vannehame aukesi kesken tanssin iltanäytöksessä... Tunsin, kuinka se valui hitaasti alaspäin ja pelättiin mun tanssiparin kanssa että koska se tipahtaa ja molemmat kompastutaan siihen! Onneksi tuli väliaika ja saatiin ystävien kanssa jollakin hakaneulavirityksellä kurottua mekko kasaan. Tämän tarinan opetus oli se, että ota mukaan pari hakaneulaa. Niitä kului useampi tuona päivänä, sekä oman että muiden mekkojen fiksaukseen. Muista nauttia päivästä, itse jossain vaiheessa tansseja vain keskityin siihen hetkeen, keskityin painamaan mieleeni niitä tunnetiloja ja kaikkea mitä ympärillä tapahtui. Ne muistot kantaa pitkälle ja pysyy mielessä loppuelämän. <: Ja suosittelen ottamaan paljon kuvia, niitä on tosi kiva katsella myös useamman vuoden jälkeen. Toivottavasti kaikkien tanssijoiden askeleet sujuu ja fiilis on korkealla. Saman lukion entisenä opiskelijana oon hengessä erityisesti mukana. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsit, just täntapasia kommentteja mä tähän postaukseen toivoinkin! :D Onneks te saitte ongelman hoitoon ennen kuin mitään sen suurempaa ehti tapahtua. Itelläkin on käynyt mielessä kaikenlaiset kauhutarinat mekon repeämisestä nilkan nyrjähtämiseen, pitää toivoa että kaikki menee nappiin ;D

      Poista
  4. Täydellinen laukku <3 Mullakin wanhat perjantaina, apua! Kampauksesta eikä meikistä en ole vielä täysin varma, kiirettä pitää miettimisessä ja kaikessa muussakin. Nutturaa ja glitteriä luvassa, mutta itse meikkaaminen kauhistuttaa, kun arkimeikkiini kuuluu tyyliin vain ripsari... Mitään viime hetken vinkkejä ei multa kyllä löydy, sillä omat valmistautumisetkin on ihan vaiheessa vielä. Toivottavasti tulee olemaan täydellinen päivä meillä kummallakin! :) Wanhojen postauksia odotellessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo voin kyllä niin samaistua tohon että mistään sen erikoisemmasta meikkaamisesta ei oo ihan hirveesti kokemusta..:D
      Ihanaa vanhojenpäivää sulle! :)<3

      Poista
  5. Omat wanhat tanssin helmikuussa 2011 ja päivään mahtui yhtä sun toista! Jos mietit noita silikonikuppeja niin taitaa olla jo liian myöhäistä niitä ostaa, ellet niitä jo etukäteen omista. Harjoitusta ne fileet vaativat, ja paljon! Huomasin tangon aikana, että alkaa reuna lörpöttää; saatiin parin kanssa jännittää, että koska "tissi" tipahtaa. Onneksi ei kuitenkaan tipahtanut! :D

    Tukkalakkaa kannattaa varata mukaan ja paljon! Lisäksi miljoonat sukkahousut kannattaa ottaa, sekä myös aikaisemmassa kommentissa mainitsemat hakaneulat. Neulaa ja mekkoon sopivaa lankaa ei sovi unohtaa! Omissa wanhoissani kaverin mekko oli hieman liian pitkä (yli nilkan pituinen), ja niin siinä kävikin, että korko raappasi tyllistä komean suiron, joka sitten lerpatti koko päivänäytöksen ajan.

    Erityisesti iltanäytös jännittää kaikken eniten ja omasta kokemuksesta suosittelen, että tanssit viedään loppuun asti selvin päin. Toki pieniä rohkaisuryyppyjä on ok ottaa, jos on hermoraunion partaalla. Mutta itse sain omaa pariani vahtia, ettei taskumattia kaivettu povarista :D Jos selvinpäinolo ei ole parillesi itsestäänselvyys; tee siitä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih! Luin kyllä sun kommentin jo ennen vanhoja, mutta kaikessa tohinassa unohdin näköjään vastata :) Mutta niin, mun piti kuitenkin kiittää hyvistä vinkeistä!
      Päädyin joo tosiaan tanssimaan ilman rintsikoita tai fileitä, ja neula ja lanka todellakin tulivat todella tarpeeseen monella tytöllä :D
      Selvin päin mentiin, onneks sekä iteltä että poikaystävältä löytyi sen verran aiempaa esiintymiskokemusta ettei jännitys päässyt kasvamaan liian suureksi ;D

      Poista