12/25/2014

CHRISTMAS EVE

christmas16 christmas7 christmas11 christmas4 christmas10 christmas6 christmas18 christmas3 christmas8 christmas5 christmas20 christmas14 christmas12 christmas17 christmas21 christmas1 christmas15 christmas9 christmas19
♥ Joulusukkaan kurkistus ensimmäisenä aattoaamuna herätessäni  Aamukävely talvisissa maisemissa ja kirpeässä pakkassäässä  Joulupuuron syömistä ja mantelin löytämistä  Joulurauhan julistuksen seuraamista television kautta  Joululaulujen kuuntelua   Masuntäydeltä suklaata  Pikkutonttujen viipellyksen seuraamista  Joulupukin vierailua  Lahjojen antamista ja saamista  Leikkimielistä kisailua sukulaisten kesken  Jouluevankeliumin lukemista  Taivaallisen hyvää jouluruokaa  Takkatulen loimua  Musisointia  Jalkahoitojen tekoa  Joulusaunaa ja vihtomista  Paljuilua tähtitaivaassa  Monen tunnin istuskelua sohvalla ilman pienintäkään kiireen tuntua 

...näistä ihanista asioista oli meidän jouluaatto tehty  Meidän perhe kun ei lomareissujen takia kolmeen vuoteen ollut viettänyt joulua perinteiseen tyyliin, niin mä itse ainakin odotin joulua moninkertaisella innolla, enkä todellakaan suurista odotuksistani huolimatta joutunut pettymään. Vietimme joulua tätini perheen luona, ja koolla oli meidän perheen lisäksi äidin toinenkin sisko perheineen sekä isovanhemmat. Meitä äidin puolen serkuksia on yhteensä kahdeksan, joten vipinää, naurua ja innokkaita pieniä tonttulakkipäitä riitti. Tälläinen joulun kuuluu mun mielestä ollakin ja olen onnellinen, että mulla oli ympärillä niin paljon läheisiä joiden kanssa sitä viettää. 
Millaisia jouluperinteitä teillä muilla on? :) 

Meikäläisen pieni road trip on juuri alkamaisillaan, kohta nimittäin nappaan kimpsut ja kampsut mukaani ja suuntaan ensin täältä Jyväskylästä junalla Poriin ja sieltä bussilla Helsinkiin, jonka jälkeen ollaankin jo toivon mukaan lentokentällä nokka kohti Pariisia! Älkääkä edes kysykö, miksi mun reittisuunnitelma on näin monimutkainen ;D 
Oon reissun ajaksi ajastanut teille koostepostauksen vuodesta 2014, ja sen jälkeen päästään toivottavasti jo itse reissukertomusten pariin. Tuntuu siltä kuin postausintokin olisi heti ainakin hetkittäisesti kasvanut, kun on päässyt lomalle ja ehtinyt antamaan edes vähän enemmän ajatuksia blogille, joten mäpä yritän kuvailla ahkerasti tulevien päivien aikana :) Mukavat joulunjatkot kaikille! 

4 kommenttia:

  1. Voi vitsi miten ihanan tunnelmallisia kuvia<3 Ja nauti Pariisin reissusta, täällä yksi kateellinen.. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! Ja haha, yritetään.. ;)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. En mä mikään kovin uskonnollinen ihminen arjessa ole, mutta kyllä mä oon aina jollain tapaa uskonut :)

      Poista