2/01/2015

ANSWERS PART 1


Satunnaiset & lempparit

Asutko vielä kotona?
Asun. 

Käytkö töissä?
Joo, oon käynyt nyt viime syksyn alusta asti koulun ohella pari kertaa viikossa! 

Onko sulla instagramia?
Joo! Mua voi seurata nimellä @sofijemina :) 

Kerro itsestäsi 3 hyvää ja 3 huonoa puolta. 
Hyvää on se, että oon aktiivinen ja päättäväinen, sekä tosi empaattinen ja yritän aina nähdä asiat kaikkien näkökulmasta. Huonoa taas se, että mun on tosi vaikea sanoa ei ja sitten tulee lupauduttua liian moneen juttuun. Osaan myös varmaan riitatilanteissa olla joskus aika ärsyttävä ja oon välillä aika herkkä, mikä ärsyttää mua itseäni.

Osaatko ottaa rennosti?
No joo totta kai! Myönnetään nyt kuitenkin, että kun tavallisesti arki on niin stressaavaa ja kiireistä, niin sitten niinä päivinä kun oikeasti saisi rentoutua niin tuppaan aina välillä ajattelemaan, että "mitäköhän juttuja mulla nyt olikaan hoidettavana?" Ei mitään juttuja, rentoudu nyt idiootti!

Oletko mitenkään uskonnollinen?
En oikeastaan.

Oletko maistanut Starbucksia?
Joops, mutta juon siellä aina vaan frappuccinoja kun en juo kahvia. 

Jos näet meikittömän, verkkareissa kulkevan tytön, mitä ajattelet katsoessasi häntä?
En mitään ihmeellistä, sen näköisenähän mä itsekin kuljen usein kaupassa jne.

Oletko lapsenmielinen? 
Kai mä ihan sopivissa määrin :D 

Saitko vain 3 joululahjaa?
Sain mä muutamia muitakin, mutta kolme lempparia tuli esiteltyä omassa postauksessaan. 

Tykkäätkö purkasta/syötkö purkkaa?
Syön, mutta mulla on tooosi huono tapa purkan syömisen suhteen. Nimittäin aina jos ostan purkkapussin, niin en pysty säästelemään sitä vaan syön yhden pussin kokonaan päivässä tai parissa.. :D 

Mitä kolmea kieltä haluaisit mieluiten osata puhua?
Englanti ja ruotsi olis kiva osata täydellisesti! Niiden lisäksi olis kiva osata esim. espanjaa, ranskaa tms. 

Missä maissa haluaisit käydä?
Vaikka jokaisessa maailman kolkassa! Jos pitäisi nopeasti mainita muutamat unelmamatkakohteet, niin ehdottomasti Jenkeissä, Australiassa, Filippiineillä ja  Mauritiuksella! Myös Euroopan kaikki suurimmat kaupungit olisi upea kiertää, esim. Lontoo, Barcelona jne. 

Mitkä kolme näistä poistaisit mieluiten maailmasta: sota, köyhyys, nälänhätä, vakavat sairaudet (esim. malaria), rasismi, huumeet, rikollisuus?
Kumpa vaan voisin poistaa nuo kaikki! Poistaisin kolme ensimmäistä. 

Mitä muuttaisit mieluiten maailmassa?
Poistaisin kaiken pahan, esim. ylempänä mainitut, ja pitäisin huolen siitä, että apua ja hoitoa saa jokainen joka sitä tarvitsee. Nimimerkillä viikko takaperin pahoinvoiva teinipoika murtautui mökkiimme ja hakkasi kirveellä säpäleiksi suuren osan huonekaluista jne. Motiivina oli kuvata video youtubeen. 

Mitä teet jos sulla on sellanen 'masis' päivä, että tuntuu kuin kaikki menisi huonosti?
No, mä oon valitettavasti vähän sellanen masissyöppö :D Yleensä haen kaupasta jotain hyvää ja meen peiton alle ja katson vaikka jotain sarjaa.

Jos saisit päättää itse nimesi niin mikä se olisi (koko nimi)?
Tosi tyhmää vastata "en tiedä", mutta en kyllä tiiä! Vaikka tokihan mä sen tiedän, mikä haluaisin sukunimeltäni olla loppuelämäni.. ;) 

Keräiletkö Muumi-astioita?
Een oikeastaan. Tosin on meillä niitä mukeja kotona kyllä ainakin parikymmentä ;D

IMG_1326

Pyydän sun äitiä kuvailemaan sua kolmella sanalla.
Tavoitteellinen, sydämellinen ja empaattinen (Ihana äiti)

Kehen haluaisit tutustua, etunimet riittää!
Mä en kyllä osaa sanoa, ja jos käyttäisin pelkkiä etunimiä niin suurin osa tän blogin lukijoista tuskin ymmärtäisi, kenestä puhutaan ;D 

Olisitko mieluummin kuuro vai sokea?
Jos olisi pakko valita niin mielummin kuuro. 

Kuvaile täydellinen päivä :)
Aamulla herään Eliaksen kainalosta virkeänä pitkien yöunien yön jälkeen ja valmistamme yhdessä herkkuaamiaisen. Sen jälkeen lähden ystävieni kanssa kanssa shoppailemaan ja mahojen kurniessa käymme syömässä jossain kivassa ravintolassa. Illalla saunomista, hyvä leffa ja herkkuja Eliaksen kanssa ;D 

Säästätkö tällähetkellä rahaa tietoisesti ja järjestelmällisesti? Jos, niin mitä varten?
On mulla tällä hetkellä matkatili, jonne siirrän kuukausittain tietyn summan rahaa jotakin tulevaisuuden matkaa varten. Töissä käymällä pyrin tietysti (no joo, epäjärjestelmällisesti) säästämään hieman rahaa opiskeluaikoja varten.. 

Kolme tavoitetta tälle vuodelle? 
Selviytyä yo-kokeista ja pääsykoerumbasta kunnialla, matkustella ja olla onnellinen! 

Paikka (kaupunki/maa) jossa haluaisit seuraavaksi käydä?
Amerikkaan olis vaan niin ihana päästä.

Haluaisitko tatuointeja? Jos, niin millaisia?
En oo oikeestaan koskaan ajatellut ottavani. 

Lempimotivaatiolauseesi?
Hitsi, mulla ei tuu nyt kyllä yhtäkään mieleen! :( 

Onko sulla ask.fmää? Jos on, linkkaa! Jos ei, oletko harkinnut?
Ei oo, enkä oo kyllä oikeastana koskaan harkinnutkaan, kun täällä päin mun ikäisillä ei oo oikein kellään. 

Mikä on sinulle paras tapa rentoutua?
Hyvä ruoka ja vaikkapa leffa joko yksin tai hyvässä seurassa :) 

Mitkä 5 adjektiivia kuvaa sua eniten?
En jaksanut alkaa analysoimaan itseäni, joten pyysin Eliasta kuvailemaan mua: "Luotettava, ylivilkas, huumorintajuinen, sympaattinen, ihana" ;D 

Kuka on sun mielestä komein miesnäyttelijä?
Yllättäen Channing Tatum. Jotenkin muhun kolahti myös Divergentin Tobias Eaton, en oikein itekkään tiedä miksi :D 

Mitkä on sun lemppari emojit?
Ihan paras kysymys! Eniten tulee käytettyä ehkä sydänsilmää, pusua, daa-hymiötä, erilaisia käsimerkkejä (esim. bueno, haba, peace) ja tietty apinoita :D

Mitkä biisit on sellasia jotka saa aina hymyilemään?
Tykkään paljon Elastisen uusimmista biiseistä, siis niistä Vain Elämää- kipaleista ja nyt tosta Eteen ja Ylös. Uptown funk on kans aika hauska! 

Mitkä on sulle viis tärkeintä arvoa?
Terveys, onni, rakkaus, tasa-arvo, oikeudenmukaisuus 

Millaista musiikkia kuuntelet?
Ihan laidasta laitaan :) 

Inhokki ja lemppari kotityö?
Haha, tää on hauska :D Inhokki on vessojen pesu! Lemppari ruuanlaitto tai silitys.

Muutama ystävä vai tusina kavereita?
Muutama ystävä! 

Koira vai kissa?
Koira. 

Lempiherkku?
Irtokarkit! B&J- jätski on myös yks ehdottomista lemppareista. 

Jääkiekko vai yleisurheilu?
Yleisurheilu! 

Mitkä on sun lempparileffoja ja -sarjoja? 
Sellaiset hömppäkomediat tietty menee aina, mutta viimeaikoina ollaan katottu tosi paljon trillereitä, kun ne on sekä mun että poikaystävän makuun! :D Lempparileffoja ovat varmaan olleet Nälkäpelit, Outolintu ja Harry Potterit. Sarjoja mun tulee katseltua toooodella vähän, kun en telkkaria katso ollenkaan. Oikeastaan ainoat mitä oon Netflixistä katsellut on joskus aiemmin PLL, muutama jakso Homelandia ja nyt tällä hetkellä GG. Suitsin tuottarit mua kiinnostais katsoa, mutta oon niin alussa vasta etten oo vielä jäänyt mitenkään koukkuun. Jos joku siis vannoo Suitsien nimeen, niin ylipuhukaa mut ja äkkiä! ;D 

Lempi elokuva/kirja?
Leffat jo tulikin yllä. Kirjoissakin HP:t on tullut luettua monta kertaa lapsuudessa, ja niiden lisäksi oon tykännyt lukea Torey Haydenin kirjoja. 



Tyyli, kauneudenhoito & ulkonäkö

Kuvaile pitkästi millaisesta tyylistä et pidä pojilla/entä tytöillä?
Muhun ei oo ikinä oikein iskenyt kummankaan sukupuolen suhteen mitkään niitit, hakaneulat, pääkallokuviot, armeijakuosit, ruutu- tai pantterikuosit jne.

Näytä lempimekkosi?
Mulla ei oikeastaan oo tällä hetkellä lempimekkoa, kun kaikki ne on niin kuluneita ja moneen kertaan käytettyjä.. Eniten tykkään ehkä mun kesämekoista.

Ja kenkäsi?
Lempikengät on Tamariksen mustat peruskorkkarit tai sitten H&M:n nilkkurit! 

Lempi vaatekauppa?
Suomalaisista varmaan Zara, H&M ja Gina Tricot. 

Suosikki vaatekappaleesi?
Jos oon rehellinen, niin jotkut rentsihousut ja -paita tai sitten kaikki urheiluvaatteet. Suoraan sanottuna mä vihaan farkkuja, enkä käytä niitä ikinä vapaaehtoisesti vapaa-ajalla, siis jollei tilanne niin vaadi! :D 

Miten hoidat hiuksiasi?
Tehohoidot normipesun lisäksi silloin tällöin, hiusöljy lähes päivittäin, ennen hiusten kuivaamista tai suoristamista lämpösuoja! 

Entä miten ihoasi? 
En oikeestaan mitenkään. Mä testasin joskus monia hyviä ihonhoitosarjoja, mutta yksikään ei auttanut mun ihon epäpuhtauksiin. Lopetin siis kokonaan niiden käyttämisen ja siirryin maailman simppeleimpään aamuin illoin vedellä pesu + halpismarkettinaamarasva- yhdistelmään, joka on toiminut mulla tähän mennessä kaikista parhaiten. Joskus käytän saunassa kuorintoja/kasvonaamioita. 

Haluaisitko pitkät hiukset takas? :)
En! Tasan yhden kerran tän vajaan vuoden aikana mulle on tullut sellainen fiilis, että "miltäköhän mä näyttäisin jos mulla oliskin taas pitkät hiukset", mutta muuten en oo kyllä kaivannut niitä. 

Pidätkö itseäsi kauniina?
Oon kyllä ihan tyytyväinen ulkonäkööni, mutten kuitenkaan sanoisi itseäni mitenkään oikeasti kauniiksi esimerkiksi kasvonpiirteiltäni jne. 

Voisitko tehdä piakkoin meikkipostauksen, jossa siis kertoisit käyttämäsi tuotteet ja neuvoisit meikkaamisessa? :-)
Heh, oon kyllä itsekin ihan surkea meikkaamaan, mutta voin kyllä vaikka ihan lähiaikoina tehdä postauksen käyttämistäni tuotteista! 

Minkälainen on mielestäsi kaunis ihminen (ulkoisesti)? 
Sopusuhtainen ja treenattu kroppa, hyväkuntoiset, paksut ja luonnollisen väriset hiukset, sirot kasvonpiirteet, hyvä iho ja kaunis hymy! :) 

Suosikki meikkituotteet? 
Meikkivoide, aurinkopuuteri ja kulmakynä. 

Mistä arkimeikkisi koostuu? Pohjustus- ja meikkivoiteesta, puuterista, kulmäkynästä, huulirasvasta/-punasta ja useimmiten myös luomiväristä ja sipauksesta poskipunaa. Ripsipidennykset helpottaa muuta silmämeikkiä.

IMG_1328

Suhteet

Keitä perheeseesi kuuluu?
Äiti, kaksi pikkuveljeä ja pikkusisko. 

Mitä yhteistä sulla on sulla on sun sisarusten kanssa? Ootteko kuinka samanlaisia?
Siskon kanssa ollaan kuulemma aika samanlaisia sekä luonteeltamme että osittain myös ulkonäöltämme ;D Veljien kanssa meitä yhdistää ehkä eniten rakkaus urheiluun!

Seurusteleeko sun perheenjäsenistä kukaa?
Ei kyllä ainakaan mun tietääkseni :D 

Kauan oot seukannu? 
Alettiin Eliaksen kanssa yläasteen alussa ekaa kertaa, eli noin 5,5 vuotta sitten! Seiskan keväällä ja kesällä pidettiin taukoa, mutta kasiluokan alusta asti ollaan taas oltu kuin paita ja peppu ;D 

Miten tutustuit poikaystävääsi?
Yläasteen alussa, kun mentiin samalle luokalle.  

Parhaat ja huonoimmat puolet Eliaksessa.
Elias on oikeestaan kaikkea mitä mä toivon poikaystävältä: luotettava, rehellinen, ymmärtäväinen, joustava ja höpsö. Ollaan sopivassa määrin samanlaisia ja erilaisia, enimmäkseen kuitenkin samanlaisia ja se helpottaa kyllä paljon, kun huumorintaju, ajatusmaailma ja arvot kohtaa! Jos nyt huonoja puolia pitäisi mainita niin ärtyisyyskohtaukset sekä ajoittain lievä sotkuisuus krhm... Ja ehdottomuus (niin siis mun mielestä turhissa asioissa), nimimerkillä meidän ikuiset ja lukemattoman monet riidat siitä, että "herkutellaanko tänään vai ei". Ja voitte arvata kumpi on aina sen herkuttelun kannalla.. ;D 

Mitä teette Eliaksen kanssa vapaa-ajalla? 
Mitä milloinkin, ollaan vaan, katotaan leffoja, urheillaan, syödään jne. Nyt viime aikoina arkipäivät on yleensä menneet aika samalla kaavalla eli nähdään vasta illalla Eliaksen treenien/mun töiden jälkeen, käydään saunassa/suihkussa, tehdään iltapalaa, höpötellään hetki ja mennään nukkumaan :D Viikonloppuisin nyt onneksi on vähän enemmän aikaa tehdä kaikennäköstä :) 

Romanttisin asia mitä Elias on ikinä tehnyt sulle?
No en romanttisimmasta mä tiedä, mutta ainakin yksi mieleenpainuvimmista oli viime kesänä, kun lähdettiin festareille. Jännitettiin monta päivää ennen lähtöä että pääseekö Elias lähtemään vai joutuuko pelaamaan viikonloppuna miesten pelissä. No pari päivää ennen oli tullut (mukamas) ilmoitus, että joutuu pelaamaan. Olin tietysti vähän möks, mutta kun lähdettiin kimppakyydeillä kohti Lahtea ja Summer Up:ia, niin siellähän se ketku kökötti takapenkillä naama virneessä ;D Mä olin mennyt ihan täydestä! 

Mikä sun ja Eliaksen paras muisto?
Varmaan kaikki yhteiset reissut, joita on ehtinyt kertyä monen monta! :) 

Jännittikö sua mennä Liljoille ensimmäistä kertaa pelkäsitkö mitä vanhemmat tai mitä Topias tai Helmiina ajattelee susta?
Pakko kyllä sanoa, että mä en muista, kun siitä on niin kauan :D Mutta kyllä mua varmaan vähän tais jännittää! Muistan kuinka pelkäsin Eliaksen iskää..

Luuletko että Elias on se oikea?
Ei sitä tiedä, mutta tietysti nyt ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä :) 

Miten huollatte Eliaksen kaa teidän suhdetta?
Tehdään yhdessä sellaisia asioita mistä me molemmat tykätään! Usein arjen keskellä suhteen huoltaminen kyllä helposti unohtuukin, joten aina silloin tällöin on kiva ottaa pieniä irtiottoja arjesta ja tehdä jotain spesiaalia yhdessä. Ja tietty arjessa huomioidaan toisiamme ihan pienillä asioilla: kehuilla, pikkupalveluksilla jne. 

Kuinka teidän juttunne alkoi, tekikö jompikumpi ns. aloitteen vai oliko se molempien puolelta rakkautta ensi silmäyksellä?
Kyllä Elias varmaan aloitteen tais tehdä, mutta eiköhän molempien tunteet aikalailla yhtä aikaa kehkeytyneet!


Blogi


Voisitko tehdä huonepostauksen?
Oon joskus tainnut jonkun videon tehdäkin, mutta miksipä ei! :) 

Millä kameralla kuvaat?
Canonin 1100D:llä, jossa objektiivina 50mm/1.8. 

Jos saisit minkä tahansa kameran ja objektiivin, mitkä ottaisit/haluaisit?
Oih.. Tälläinen mahdollisuus on tuntunut aina jotenkin tosi kaukaiselta, kun ei oo ollut ylimääräistä rahaa laitettavaksi kunnon kameraan. En oo siis oikeastaan edes perehtynyt erilaisiin vaihtoehtoihin, mutta ottaisin varmaan jonkun Canonin himokameran ja siihen jonkun suuper hyvän objektiivin!

Mitä kuvanmuokkausohjelmia käytät?
Hahhaa. Oikein hävettää myöntää mutta Macbookin ostamisesta asti oon muokannut mun kuvat puhelimella.. ;D Vinkkejä hyvistä kuvanmuokkausohjelmista otetaan vastaan, kiitos jo etukäteen! 

Oletko harkinnut videoiden tekemisen aloittamista?
En oikeastaan, toki satunnaisesti voisin toteutella videoita, jos vaan tulisi mieleen jotain kivoja aiheita! 

Millaisia vinkkejä antaisit aloittelevalle bloggaajalle?
Kannattaa panostaa ulkoasuun, sillä se vaikuttaa heti siihen, millaisen kuvan annat lukijoille uudesta blogistasi! Kerro blogista ystäville ja tutuille, niin sana alkaa nopeasti kiiriä ja yhä useammat löytävät sinne. Pidä postaustahti heti tiheänä ja monipuolisena, niin uudet seuraajat kiinnostuvat ja jäävät koukkuun! :)

Mistä löytää apua ulkoasun muokkaukseen?
Voi kamala, nyt kysyt kyllä ihan väärältä henkilöltä! Uskoisin kuitenkin netin olevan pullollaan vinkkejä ulkoasun muokkailun suhteen, googlettelemaan vaan :)

Kuinka kauan olet kirjoittanut blogia?
Siitä taitaa olla kohta jo kolme vuotta, kun perustin tän! :> 

Onko ollut muita blogeja ennen tätä?
Ei oo ollut. Ala-asteikäisenä tosin ylläpidin monia eriaiheisia "kotisivuja". 


Siinä olis siis ensimmäinen osa kysymyksistä! Toisessa osassa vuorossa kysymyksiä mm. opiskeluun, tulevaisuuteen ja treenaamiseen liittyen :) 

11 kommenttia:

  1. Moips!
    Vaikka mulla onkin ohuet hiukset, ( kaikista mahdollisista hiusten vahvistuskeinoista huolimatta) en koe olevani erityisen ruma. Niin se vaan on, että kauneus on katsojan silmässä! :) kiva blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! :>
      Totta, oot ihan oikeassa! En tietenkään tarkoituksella väittänyt, ettei ohuthiuksisempikin voisi olla kaunis :) Oletan siis että viittasit tuohon kysymykseen ulkoisesti kauniista ihmisestä. Myös mulla on melko ohuet hiukset, enkä pidä itseäni rumana. Kerroin siinä lähinnä vaan oman yleisen, ns. "täydellisen" kauneusihanteeni, vaikka tarkemmin ajatellen kysymyksessä ei välttämättä sitä edes haettu! :)

      Kiitos!

      Poista
  2. Heipsan! En kerennyt aikaisemmin kysymään, mutta toivottavasti kerkeisit vastaamaan:) Olen myös Kankaanpäästä kotoisin ja mietin miten hait kaupungilta kesätöitä, kun netissä ei ole hakulomakkeita?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi!
      Mä veikkaan että kaupungin sivuille ilmestyy kyllä jossain vaiheessa se hakulomake, sillä itse ainakin hain sellasella! Jos ei sellaisesta ala kuulua, niin kannattaa rohkeasti soittaa kaupungille ja kysyä miten kesätyönhaku tapahtuu :)

      Poista
  3. heippa! olisiko sulla mitään hyvää vinkkiä naaman puhdistukseen? minulla on muutama finni sielä täälä, pesen naaman joka aamu ja ilta ja välillä siinä välissäkin ja rasvaan naaman iltaisin. Suihkussa pesen kuorivalla aineella. Mitä kannattaisi kokeilla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! :> Kuten tosiaan kerroinkin, niin mä en jostain syystä vieläkään oo löytänyt iholleni sellaisia tuotteita, jotka oikeasti toimisivat eivätkä päinvastoin aiheuttaisi lisää epäpuhtauksia. Voisinkin siis suositella, että kysyt joko joltakin kosmetiikan asiantuntialta tai esimerkiksi apteekista apua :>

      Poista
  4. enemmän kuvia ensi vastaus postaukseen jos mahdollista!:) muuten mielenkiintoinen postaus:).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh, mulla on jo luonnoksissa toinen osa kysymyspostauksesta, eikä siinäkään kyllä sen koommin ole kuvien määräässä kehumista. Mulla kun on viime päivien kuvasaldo ollut vähän niukilla :/ Vastauksiin sen sijaan pyrin panostamaan kuvienkin edestä! :> Ja kiitos!

      Poista
  5. Vannon suitsin nimeen!! ;-D Kannattaa kattoo on tosi hyvä ja koukuttava ku on kattonu muutaman jakson :-)

    VastaaPoista
  6. Sulle sopii lyhyet hiukset niin hyvin! oon ihan kateellinen :D

    VastaaPoista