2/10/2015

KURKISTUS MEIKKIPUSSIINI

Mun teki yhtäkkiä kauheasti mieli tulla postailemaan, kun tajusin, etten mä välttämättä loppuviikosta ehdi hirveästi uhraamaan aikaa blogille! Tuleva viikko on nimittäin yksi niistä, joita on aikas kauan innolla odotettu. Huomenna potkijaiset, torstaina penkkarit, perjantaina vanhojentanssien katselua ja viikonloppuna abiristeily, huh huh! Ilmoittelen kyllä itsestäni heti jos kunhan vaan tästä rupeamasta ensin selviän hengissä ;D
Ihan pakko vielä ennen postauksen varsinaiseen aiheeseen siirtymistä kertoa parin viime päivän päällimmäiset fiilikset, jotka liittyvät ylläty syllätys yo-kokeisiin, tarkemmin ottaen kuunteluihin. Mun fiilis on tällä hetkellä niin helpottunut, enkä muista koska olisin odottanut mitään enempää, kuin tätä päivää ja sitä että ne vihdoin ovat ohi! Mulla oli siis A-englannin ja B-ruotsin kuuntelut, ja eihän niissä nyt muuten mitään, mutta kun kuuntelut ovat mulle aina olleet se kaikkein vaikein ja heikoin osa-alue, ja oon niitä kerennyt panikoida tovin jos toisenkin. Yritin tehdä hirveästi töitä parantaakseni säälittävän huonoja harjoituskuunteluiden tuloksiani, ja nyt kun niistä on selvitty niin fiilis ei voisi olla parempi! 

Sitten tosiaan vihdoin siihen itse asiaan. Mä lupailin kysymyspostauksen vastausten yhteydessä toteuttaa postauksen tällä hetkellä käyttämistäni meikkituotteista, joten nyt turhat löpinät sikseen ja päästän teidät kurkkaamaan, mitä mun meikkipussista löytyy! :)

makeup1

Todetaan nyt vaikka heti alkuun, että mähän oon ihan amatööri meikkaamisen suhteen, enkä esimerkiksi ikinä osaisi mitään meikkivideoita sun muita toteuttaa. Mielelläni omaisin hyvän meikkaajan taidon, mutta sellaista ei oo mulle kyllä suotu! Osittainhan kyse on tietysti ihan vain harjoittelemisen puutteesta ;D 
Mä oon aina tykännyt panostaa meikkien laadusta puhuessa erityisesti meikkipohjaan, puhuen nyt siis lähinnä meikkivoiteesta ja puuterista. Silmien ja muiden suhteen taas oon tähän asti pärjännyt ihan hyvin ihan tavallisilla, hyväksi todetuilla markettituotteilla. 

makeup2

1. Pohjustusvoiteena eli kosteusvoiteen ja meikkivoiteen välissä oon käyttänyt L'orealin Smoothing Resurfacing Primeria. Ennen käytin tätä epäsäännöllisesti lähinnä hienompiin tilaisuuksiin lähtiessä kun panostin meikkiin kunnolla, mutta viime kesänä uuden purkin ostettuani jäin totaalisen koukkuun. Siis miten oon voinut joskus elää ilman pohjustusvoidetta? Jälki on huomattavasti siistimpää ja kestävämpää. 

makeup6

2. Kakkosena pohjustusvoiteen jälkeen tulee tietysti itse meikkivoide, joka on ollut mulla sama vuodesta toiseen. Mitäpä sitä hyvää vaihtamaan! ;) Kyseessä siis Lancomen Teint Idole Ultra 24H, joka nyt ei hinnaltaan tosiaan ole mistään halvimmasta päästä, mutta sitäkin riittoisampaa. Pitkälle syksyyn käytin tämän kaverina myös kesällä ostamaani Lumenen Ihon sävyn heleyttäjää, mutta vasta sen loputtua ja uutta metsästäessä sain tietää sen olevan ilmeisesti jonkinlainen kausituote. Nyyh, tietääkö kukaan saako sitä mistään näin talvisin?!

3. Huu, seuraavana vuorossa meikkipussin uusin tulokas, joka sinänsä on huono esiteltäväksi tässä postauksessa, kun mulla ei siitä vielä mitään monen päivän käyttökokemusta ole. Puutereita on tosiaan tullut testattua milloin miltäkin merkiltä, ja uutta metsästäessäni eräs kosmetiikan asiantuntija on mulle jo useampaan otteeseen suositellut tätä kummallisen nimistä Egypt Powderia. Kyseessä on luonnontuote, maajauhepuuteri, jonka mineraalit sävyttyvät kunkin oman ihonvärin mukaan. Vihdoin innostuin suosittelusta toden teolla ja päätin ottaa sen kokeiluun, ja ainakin testailujen perusteella vaikuttaa lupaavalta!  

makeup3

4. Mullahan on siis jo parisen vuotta ollut ripsipidennykset, mikä on helpottanut huomattavasti tälläisen poropeukalon silmämeikkailuja. Kuvassa näkyvä ripsiharja on olennainen meikkipussin kalustoon kuuluva vehje, joka ripsille ihan must, jotta saa ripsirivin aisoihin.

5. Luomivärien suhteen oon aina mennyt aika simppelillä linjalla, kun en oo mikään konkari niiden käytössä. Kyseinen Lumenen peruspaletti on ollut käytössä vanhojentansseista asti, tosin kuvassa näkyvä on vasta ostettu vanhan loputtua, jos joku sitä ehti ihmettellä ;D 

makeup4

6. Ennen ripsien ottamista jaksoin panostaa ripsiväreihin, mutta nyt kun niiden käyttö on vähentynyt lähinnä ripsitaukojen ja ripsien aikana alaripsien sipaisun tasolle, niin oon ottanut tän L'oréalin Volyme Million Lashes- ripsarin vakkariksi. 

7. Heh, näkyykin muuten huonosti mun kulmakynä tossa taustalla sumennettuna, mutta kyseessä Rimmelin yksilö. Ei todellakaan mikään meikki parhaasta päästä laadultaan, mutta noh, siellähän kököttää kun hinta oli vaivaiset 5 euroa. Mitä kulmiin tulee, niin hetki sitten me vielä muutaman ystävän kanssa kovaan ääneen ihmeteltiin paria meidän porukasta, jotka tekivät kulmansa luomivärin avulla, mutta mun oli ihan pakko joku päivä testata ja kyllähän se osoittautuikin aika kelpo konstiksi! Terkkuja vaan.. ;D 

makeup5

8. Mä oon näköjään kunnon L'oréal- hirmu, mun tän hetkinen poskipunakin on nimittäin sen merkkistä ;D 

9. Sitten huuliin! Tän hetken lempparihuulikiilto löytyi Sephorasta. Tykkään myös noista Goshin pikkuruisista huulikiilloista, joita sain monessa sävyssä pakkauksena tuliaiseksi. 

makeup7

10. Ah, tän kanssa se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Kyseessä, yllätys yllätys, L'oréalin huulipuna, jonka sävyyn tykästyin heti sen bongattuani! Oon viime aikoina todennut, että mulle sopii ehkä paremmin vähän tuollaiset korallihtavan sävyiset huulipunat perinteisten kirkkaan punaisten sijaan. 

11. Vaikken huulipunia kovin usein arjessa käytäkkään, niin jotain mulla on pakko huulissa olla, menin minne vaan. Baby Lipsit on siitä kivoja, että noilla värikkäillä saa helposti tuotua edes pikkuruista ilmettä kasvoille. Huulirasvojen varsinaisia päätehtäviä, kosteuttamista ja hoitoa, nuo eivät kuitenkaan mun mielestä kovin hyvin aja, sillä mun huulet ovat noiden päivittäisestä käytöstä huolimatta lähes poikkeuksetta rohtuneet. Käytänkin tällä hetkellä Carmexin huulivoidetta ihan siinä huulien varsinaisessa hoitamisessa. 

Siinä oli mun vakkarituotteet! Sitä vastoin mun pitää tietysti tentata teiltäkin kaikki mahdolliset vinkit meikkien suhteen, eli mitkäs mahtaa olla teidän lempparituotteet, joita ette vaihtaisi mistään hinnasta? ;D Entä löytyykö keneltäkään samoja tuotteita kuin mitä mä käytän? 

Loppuun vielä toivotan kaikille abeille riehakasta viikkoa ja kakkosille ihanaa vanhojenpäivää, tehkää siitä ainutlaatuinen! :) 

11 kommenttia:

  1. Lumenen Ihon sävyn heleyttäjää oon löytänyt Porin pick n paystä ympärivuoden. Kannattaa sielä käydä katsomassa (:

    VastaaPoista
  2. sun penkkaripuku oli niin ihana! niin sulonen :-) ihan näin aiheeseen liittyen.. :'D mutta oli pakko päästä kehumaan ;p

    VastaaPoista
  3. ei ihana Sofi! Löysin sun blogin ehkä joskus viime keväänä ja et uskokaan kuinka paljon oot antanu mulle motivaatioo ja ihailen sua iha hullusti! Oot jotenkin niin terveen, positiivisen ja hyvinvoivan oloinen sekä ihan mahtavassa kunnossa!! Ois niin mahtavaa saavuttaa itekkin noin upee kroppa ja asenne, wau!
    Liikun aika paljon, melkein joka päivä... mutta nyt olen liikuntakiellossa ainakin kuukauden ja tuntuu ihan kauheelle kun ei saa sitä liikunnasta tulevaa hyvää oloa ja herkkujakin tulee nyt liikuntakieltosena syötyy enemmän ku tavallisesti, melkeen joka päivä... :/
    Oisko sulla mitään hyviä vinkkejä tai tsemppaavia ajatuksia miten selvitä tästä? Miten ite toimisit tilanteessani?
    Kiitos paljon jos vastaat <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, menin ihan sanattomaksi tätä kommenttia lukiessani..:) Kiitos niin paljon ihanista sanoista! <3

      En ees halua kuvitella, kuinka kurjalta tuollainen tilanne tuntuu, kun on tottunut päivittäin liikkumaan :( Nyt vaan yrität pitää mielen positiivisena ja ajatella sitä, kuinka mahtava tunne se on kun pääsee liikuntakiellon jälkeen taas liikkumaan! Kuvitteleppa sitä motivaation määrää siinä vaiheessa! :) Nyt sulla on myös aikaa keskittyä vaihteeksi vähän muihin juttuihin, voit vaikka sen sijan panostaa uusien ruokareseptien kokeiluun tms. Voin hyvin kuvitella, että itsekin tuossa tilanteessa varmasti sortuisin herkuttelemaan useammin ja syömään enemmän. Muista kuitenkin, että ruokavalion osuus on se noin 80% ja liikunnan noin 20%, eli jos vaan pystyisit pitämään ruokavalion suht normaalina niin tuskin mitään huomattavan suuria negatiivisia muutoksia esim. kropan suhteen tulee!:)

      Tsemppiä <3

      Poista
  4. Moikka! Voitko tehdä postauksen wanhoistasi ja tämän vuoden suosikki tyttö omalla paikkakunnallasi? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! :) Oon tehnyt itse asiassa kolmekin postausta wanhoistani, ne löytyvät täältä:

      http://sofi-stop-for-a-minute.blogspot.fi/2014/02/wanhat-2014.html?m=1
      http://sofi-stop-for-a-minute.blogspot.fi/2014/02/more-prom-pics.html?m=1
      http://sofi-stop-for-a-minute.blogspot.fi/2014/10/vanhojentanssit-2014_8.html?m=1

      Poista
  5. Odotettu postaus :) jes!! Saanko udella millaiset pisteet kuunteluista sait. Itellä meni aika hyvin vaikka aina parantamista löytyy. Entä millai sun tekstitaito meni? Ihan hirveä koe ja mulla ainakin meni vähän penkin alle. En on ikinä kirjottanu niin huonoja tekstejä. Jotenkin pitää saada tsempattua itteä esseekokeeseen. Ja hei tsemppiä sulle lukulomaan ja kirjotuksiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiva jos oli mieluinen! :)

      Omien laskujeni mukaan sain ruotsista n. 65 ja englannista vähän alle 50. Ei siis häävimmin, mutta parhaani tein ja molemmissa vedettiin samalla tasolla kuin muissakin lukion ajan harkkakuunteluissa :)
      Tekstitaidosta en osaa sanoa vielä oikein juuta enkä jaata, loppuviikosta pitäis ilmeisesti tulla alustavia pisteitä. Toivotaan kuitenkin että ainakin se essee menis molemmilla hyvin! Tsemppiä sullekin luku-urakkaan :)<3

      Poista
    2. Hei noihan oli vaikka kuinka hyvät pisteet! Hyvä sofi! Toivotaan ja kiitos <3

      Poista