2/21/2015

WHAT'S ON MY PHONE?

Mulla on useaan otteeseen käynyt mielessä toteuttaa tälläinen postaus, jossa pääsette hieman tutustumaan mun arkipäiväisimpään ja tärkeimpään kapineeseen, eli tietysti puhelimeen. Jotenkin tän toteuttaminen on aina jostain syystä jäänyt, mutta nyt päätin pistää postauksen vireille, ja tän tekeminen olikin oikeastaan yllättävän hauskaa ja vaivatonta! Oon itse aina tykännyt katsella muiden blogista tälläisiä "What's on my phone"- postauksia, niiden avulla saa kivan tavallisen ja usein samaistuttavankin kuvan bloggaajasta ja tietty joskus on saattanut tulla jopa bongattua uusia sovelluksia. Eli sen pidemmittä puheitta päästän teidät kurkistamaan mun puhelimen saloihin ja esittelen mun lempparit ja käytetyimmät sovellukset! :)

apps1

Hahah, näyttääpäs mun puhelin todella persoonalliselta. Oli pakko vaihtaa taustakuvaksi tollanen simppeli, jottei tulis liian sekava vaikutelma! ;D Mä oon kutosen ostettuani välttänyt turhien sovellusten lataamista, ja sen takia mulla ei ookaan puhelimessa oikeastaan lainkaan sellaisia itse ladattuja sovelluksia, joita en koskaan käyttäisi. 

1. Valmissovellukset, kuten kamera, kuvat, puhelin sun muut tuskin kaipaavat sen kummempia esittelyä. Perussovelluksia, joita tulee käytettyä joooka päivä. 

2. Facebookin käyttö on vähentynyt viime aikoina. Toki seinää tulee vieläkin päivittäin muutamaan otteeseen selattua läpi, mutta nykyään lähinnä vaan seinälle pomppivien hauskojen videoclipien toivossa.. :D

3. Sähköposti- sovellus on ahkerassa käytössä päivittäin, erityisesti tietty blogijuttujen takia. Aina kun mun sähköpostin merkkiääni piippaa, niin ajattelen ensimmäisenä "Voi, olispa siellä blogikommentti!" ;D 

4. Spotifytä tulee kuunneltua erityisesti salilla, pitkillä matkoilla, kotona siivotessa, laittautuessa tai ihan vaan rentoutuessa. Paraikaa tätä postausta kirjoittaessakin soi Sannin 2080-luvulla. 

5. OP-mobiili ja PIVO Poikaystävä aina nauraa mulle, kun mä stalkkaan näitä sovelluksia monta kertaa päivässä, ihan niin kuin mun rahatilanne nyt muka jotenkin muuttuis päivän sisällä mihinkään suuntaan.. Ainahan sitä voi toivoa ;D PIVO- sovellusta voin muuten suositella jokaiselle, joka haluaa tarkkailla rahankäyttöään! Tosi kätsy, ja lisänä esim. Cityshopparisovellus, josta löytyy alennuskoodeja mm. H&M:ään, Bikbokiin ja oikeastaan lähes kaikkiin naistenvaatekauppoihin. 

6. Netflixiä nyt tulee enemmän katsottua isommalta näytöltä, mutta kyllä sitä paremman puutteessa puhelimen ruudultakin tihrustaa :D Tällä hetkellä meillä on Eliaksen kanssa Under the dome- himotus meneillään, vihdoinkin löytyi sarja molempien makuun! 

apps2

7. No sitten niihin kaikista käytetyimpiin lempparisovelluksiin, ykkösenä tietty ylläripylläri WhatsApp, jonka kautta tulee hoidettua varmaan ainakin 90% kaikesta puhelimen välityksellä tapahtuvasta yhteydenpidosta. 

8. Instagram tulee selkeänä kakkosena, siellä mua voi seurata nimellä @sofijemina! :)

9. Snapchat on varmaan ylläolevien jälkeen käytetyin, sekään tuskin kenellekään tuntematon :D 

10. Sitten kuvanmuokkausohjelmiin, joista mun ehdottomat suosikit ovat Afterlight ja Repix. Joskus harvoin tulee käytettyä myös Aviarya ja Pixlriä. Valkoiset reunat muokkaan kuviin Instasizellä ja kollaasit teen Moldiv- sovelluksella.

apps3

11. Muistiinpano- sovellus (yläpuolella) on oikea sekametelisoppa, josta kukaan muu kuin mä ei varmaan tajua hölkkäsen pöläystä, vai kuinka? ;D Sinne kirjaan ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä: muistettavia juttuja, postausideoita, muita listauksia, aikatauluja, jne..

12. Herätyskello on tietty ihan must. Ja pliis, nyt sanokaa etten oo ainoa jonka herätyskellosovellus näyttää tolta... Mulla on erityisesti aamuisin ehkä viiden minuutin välein jokaiselle kellonajalle varmaan miljoona herätystä, kun en ikinä jaksa selata sitä pitkää listää oikeaan kohtaan vaan asetan aina uuden herätyksen :D Laiska.

13. We Heart It:iä tuli käytettyä jossain vaiheessa tosi paljon, nyt en oo oikeastaan eksynyt sinne enää ollenkaan. Ehkä voisin taas ryhdistäytyä ja etsiä sieltä inspiraatiota talven masennukseen!

14. Dreamdays eli laskuri johonkin, mitä odotan. Tällä hetkellä laskurissa on "Kirjoitukset ohi!"- merkintä.

15. Blogger on lähinnä sitä varten, että siellä saa nopeasti muokattua, jos julkaistua postausta jälkeenpäin lukiessa huomaa kirjoitusvirheitä etc.

16. Turhat- kansiosta löytyy valmissovellukset, joita ei saa poistettua mutta joita mun ei tuu todellakaan ikinä käytettyä.


Nyt mä lähden kiitämään töihin, mutta kertokaa te ihmeessä mitä tykkäsitte tälläisestä postauksesta! Olis myös kiva kuulla, mitkä ovat teidän lempparisovelluksia? Uudet, kivat sovellukset ovat aina tervetulleita munkin puhelimeen! :)

13 kommenttia:

  1. Bloglovin' on ihan paras! Sieltä saa tosi kätevästi (niin puhelimen kuin tietokoneenkin kautta) luettua sun lempiblogien uusimmat postaukset :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, oon käyttänyt pääasiassa vaan bloggeria, mutta bloglovin vois kyllä olla paljon kätsympi puhelimen kautta luettavana! :)

      Poista
  2. Ihan sairaan hyvä postaus :) en oo muuten ennen ees tajunnut että mähän voin laittaa juurikin noi sovellukset mitä ei voi poistaa niin laittaa yhteen kansioon, oon tähän mennessä laittanut noita eniten käytettyjä sellasiin :D hyvä siis että teit tän ni tajusin tämänkin, helpottaa kummasti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kuinka kiva kuulla :> Ja haha, hyvä että oli hyötyä! ;D

      Poista
  3. Tää oli kyllä kiva postaus ! Mulla on lempparisovelluksina We heart it, Snapchat ja Twitter :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva että tykkäsit :) Enpä oo muuten enää puhelinta vaihdettuani tajunnut ladata Twitteriä, vaikka sitä tuli joskus selattua täälläkin ahkerasti!

      Poista
  4. Missä oot tällä hetkellä töissä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kankaanpään Xmeal & Kotipizzassa :)

      Poista
  5. Pakko kysästä kun mainitsit tosta cityshoppari kortista että miten saat ne alennukset kännykkään kun mä en oo niitä vielä mistään löytäny ja mulla on se cardu kortti kännykässä et mistä ne alennukset löytää että niitä voi käyttää? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en itseasiassa tiedä yhtään miten se ton cardu- kortin kanssa toimii, kun oon käyttänyt vaan pivoa! :( Pivossa se meni mun muistaakseni vaan niin, että sen jälkeen kun olin rekisteröitynyt palveluun niin jostain kohtaa piti vaan painaa "Ota cityshoppari käyttöön" :)

      Poista
  6. Tosi kiva postaus! :-) Löysin pari uutta hyvää sovellusta omaankin puhelimeen!

    essi-bltn.blogspot.fi

    VastaaPoista
  7. saatko siis palkkaa blogin pitämisestä?:)

    VastaaPoista