4/10/2015

KEVÄTFIILISTELYÄ

Moippis ihanat! :)
Halusin tulla vielä pikaisesti kirjoittelemaan, vaikka unihiekka jo kovasti kutitteleekin silmiä. Mun elämä Helsingissä on ensimmäisen sähellysviikon jälkeen lähtenyt rullaamaan ihan mukavasti. Oon ollut erityisen iloinen siitä, että se ällöttävä takatalvi tuntuu vihdoin olevan selätetty ja kovaa vauhtia mennään kohti kevättä. Mulla arki on pyörinyt niin tiiviisti pääsykoekirjojen ja valmennuskurssin ympärillä, että onneksi viikonloppuihin on lukemisen lisäksi ja vastapainoksi mahtunut edes vähän kivaakin tekemistä. Ensimmäisenä viikonloppuna sain poikaystävän kylään, ja pääsiäisen pyhiksi puolestaan matkasin Kankaanpäähän moikkaamaan kavereita ja perhettä. Ja niinhän sitä sanotaan, että pääsykoekevään aikana on loppujen lopuksi ensisijaisen tärkeää huolehtia itsestään ja hyvinvoinnistaan eli urheilla, syödä ja nukkua hyvin, muistaa pitää ihmissuhteita yllä sekä rentoutua.
pphoto1
Pääsykoeurakasta joudutte varmaan kevään mittaan lukemaan aina silloin tällöin blogista, kun se on luonnollisesti aika suuressa osassa meikäläisen kevättä, mutta yritän kuitenkin ettei se näkyisi täällä liikaa :) Faktat on tietysti hyvä laittaa jo tässä vaiheessa pöytään, eli nyt jo hyvissä ajoin etukäteen varoitan että mitä lähemmäs kevättä mennään, sitä tiiviimmäksi lukutahti käy ja tässä tilanteessa blogi on se juttu joka mulla jää toiseksi. Siitäkin huolimatta että tää olis ehkä miljoonabriljoona kertaa mieluisampaa hommaa kun se lakipykälien ja juridisten termien pänttääminen ;D Aika näyttää, ja se on ainakin varma että sitten kesällä aikaa ja intoa taas riittää! ;)
Pari nopeaa sanaa nyt kuitenkin, kun teillä ei vielä (toivottavasti) tule höyryt ulos korvista. Oon päässyt ihan hyvin kirjoihin käsiksi, vaikkakin melkoista utopiaahan ne vielä ovat. Valmennuskurssista oon kokenut olevan ainakin tähän asti paljon hyötyä. Ihan ehdottomaksi lukupaikaksi mulle on valikoitunut kirjasto, luen Kaisaniemessä Helsingin yliopiston pääkirjastossa. Mulla syynä kirjastossa lukemiseen eivät ole ulkopuoliset häiriötekijät - mikäpä tai kukapa mua täällä pikkuisessa yksiössä häiritsisi - vaan yksinkertaisesti se, että jotenkin vaan pystyn keskittymään niin paljon paremmin kirjastossa, muiden pänttääjien ympäröimänä. Aamuisin herääminen on tuntunut ihan superhypervaikealta, mutta oon mä ainakin toistaiseksi itseni saanut sinne kirjastoon asti joka aamu raahattua.. Onhan tää aika hajottavaa, mutta tässä vaiheessa on vielä pakko pitää mieli positiivisena! ;D
Vaikka en oo kumma kyllä oikeastaan missään vaiheessa tuntenut oloani yksinäiseksi, niin kyllä yksin asuminen vieraalla paikkakunnalla todella opettaa arvostamaan läheisiään, perheen ja ystävien tukea, ja ennen kaikkea tietysti parisuhdetta. Oon onneksi valmennuskurssilla tutustunut muutamaan ihan huippuun tyyppiin, ja lähistöllä asustava täti perheineen on ollut piristys ja korvaamaton apu sopeutumisen kannalta. 
pphoto
Paita, laukku, farkut & aurinkolasit - Gina Tricot // Takki - Lindex // Kengät - Nike // Huivi - Cubus 

Tää oli nyt tälläinen pieni, ehkä vähän sekavahko fiilispostaus, mutta itse kuvat on tosiaan napattu pari viikkoa sitten, kun oltiin lähdössä leffaan ja syömään. Asusta löytyy aikas paljon Ginaa, oonko ainoa jolle se on yksi lempparikaupoista? ;) Ajattelin tekstikentän avatessani, etten sais tähän mitään kirjoitettua, mutta kyllä sitä tekstiä sitten näköjään tuli kun vaan päästi ajatukset juoksemaan. Osaltaan voi tietysti syyttää liian nopeasti tikittävää kellon viisaria, toivottavasti en huomenna aamulla tätä lukiessani tajua selittäneeni ihan täyttä puuta heinää! ;D 
Kertokaa tekin ihmeessä miten siellä on luku-urakat lähteneet käyntiin, ja mihin ootte pyrkimässä :) Mukavat viikonloput kaikille! 

9 kommenttia:

  1. En tiiä muistatko mua, kun kerroin itsekin käyväni Helsingissä aina silloin tällöin valmennuskurssilla..? :) Mutta pointti oli se, että oon niin samaa mieltä ton yksin asumisen suhteen. Oon asunut 5 vuotta poikaystäväni kanssa, ja nyt täällä yksin ollessa (okei, oon vaan pari yötä viikossa) sitä osaa arvostaa niin paljon yhdessä asumista. Jotenkin huomaa entistä enemmän, kuinka paljon toista rakastaakaan.. :-) Ihan kivaa mullakin on Helsingissä ollut, ja aika on pitkälti mennyt täällä lukiessa & valmennuskurssilla :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih joo, muistan totta kai! :> Jep, oon niin samaa mieltä. Haha, musta tuntuu ihan siltä kuin monen vuoden pituinen suhde olis noussut oikein uuteen loistoonsa, kun on joutunut olemaan pidempiä aikoja erossa ja kaipaamaan rakastaan ja varsinkin sen jälkeen se pitkästä aikaa näkeminen on tuntunut vaan niiiiin kivalta! ;D
      Jeps, varmasti aikaakaan ei oo liiaksi jos oot kuitenkin täällä vaan osan viikkoa. Mä oon käyttänyt ylimääräisen vapaa-ajan hyödyksi käppäilemällä ympäri ämpäri pitkin Helsingin katuja, ihanaa vastapainoa pänttäämiselle :>

      Poista
  2. Täällä suunnalla jatketaan jo yo-kokeisiin päntättyjen bilsan, kemian ja fysiikan kirjojen lukemista - lääkikseen siis ollaan hakemassa! Huomaa kyllä, että tuo viiden kokeen yo-rumpa vei vähän mehut pois, kun vieläkin tuntuu, että jokaisen lukupäivän jälkeen haluisi kaksi välipäivää. :D Käydään kumminkin kaverin kanssa täältä Kouvolasta Lahdessa valmennuskurssilla, joten jonkinlainen rytmitys lukemiseen kumminkin pysyy. Eilinen välikoe oli kyllä taas hyvä buustaus tehokkaampaan lukemiseen, joten taidanpa tästä käydä laskujen kimppuun. :D
    Tsemppiä sullekin luku-urakkaan!

    Karita

    btw. Tosi kivan näkönen toi sun asu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh huh, tuo lääkis on kyllä ihan huippu juttu! :> Fiilikset aika lailla samat täälläkin, eihän tää helppoa oo yo-rumban jälkeen, kun on koko kevät pelkkää lukemista. Mutta oon yrittänyt ajatella sen niin, että ainakin on vielä opiskelutekniikat tuoreessa muistissa, ja tavallaan tuleepahan "kaikki samaan syssyyn". Jos nyt sitten ei tänä vuonna onnista, niin ehkä sit ens vuonna ainakin :) Mullakin on ensi viikolla välikoe tiedossa ja veikkaan että se tuo kyllä mullekin lisämotivaatiota! ;D

      Tsemppiä sullekin ihan hirveästi, tuuhan vielä kevään mittaan sitten kertoilemaan, miten sulla sujuu ;D Ja hei, olipas muuten hauskaa kun tän kommentin myötä tuli ilmi että missä asustelet! :)

      Ja kiitti paljon :>

      Poista
  3. Kiva asu! Mä alotin lukemaan pääsykokeisiin pari päivää yo-kirjoitusten jälkeen ja onhan se aika rankkaa... Toisaalta opiskelupaikan saaminen toimii tosi hyvänä motivaattorina! :-D Tsemppiä!

    therewillbesunshine-emilia.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :> Niin on, sitä tuskin kukaan kieltää.. Vaikka ala olis kuinka kiinnostava, niin kyllä nää lukemisentäyteiset päivät aika lailla vie mehut mukanaan ;D Mutta jep, aina silloin kun tuntuu ettei jaksa, niin katse kohti palkintoa eli opiskelupaikkaa!
      Hirveesti tsemppiä sinne kanssa :)

      Poista
  4. Moi Sofi!
    Aattelin tulla sulta kysymään tästä valmennuskurssista, kun itelläkin olisi sellainen mahdollisesti edessä ensi keväällä. Mun suurin kysymys on, että missä sä asut tän ajan? Eikös valmennuskurssi kestä vain muutaman kuukauden, niin itselle muodostuu ongelmaksi tuo asuminen..
    Paljon tsemppiä sulle opiskelun kanssa ja kivaa kevättä! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! :)
      Jep, itsekin jouduin pähkäilemään asumijuttuja, kun kyse on tosiaan vaan ihan parista kuukaudesta. Mä asun tän ajan tälläisessa valmiiksi kalustetussa yksiössä. Jos haluut saada tarkempia tietoja, niin laita ihmeessä mulle sähköpostia: sofi.lehtinen1@hotmail.com!

      Kiitti paljon ja hyvää kevättä sulle myös <:

      Poista
    2. Pistin sähköpostia! :-)

      Poista