3/13/2016

THIS ONE GOES TO MY FRIENDS

______________________________________________________________

 Sä oot se, jonka kanssa oon kokenut ihan älyttömästi. Sä oot se tyttö sieltä enkunkerhosta, josta tuli myöhemmin mun paras ystävä. Oot se, jonka kanssa pystytään lukemaan toistemme ajatukset vaikka pelkän puhelimen välityksellä. Oot se, jonka kanssa oon monessa asiassa samalla aaltopituudella. Ja se, joka aikoinaan kirjoitti mulle Facebookissa joulukalenteria koko mun etelänreissun ajan, jotta mä pysyisin ajantasalla kotikaupungin tapahtumista. Oot aina ollut se kiltti ja luotettava. Ja se, joka pelkäsi juoda alaikäisenä. Oot se, jonka asuntovaunussa vietettiin hauskoja öitä. Sä oot se, joka kuskailee mua mukisematta (ainakaan ääneen). Oot se, jolle oon soittanut lukemattomia "hei ihan oikeesti..."- puheluita ja jonka kanssa jaetaan elämän pienet ilot ja surut. Oot se, joka joutuu aina kuuntelemaan mun edellisyön unet. Se, jonka kanssa vietin viimeisen kolmen vuoden ajan joka ikinen päivä aikaa lähes 24/7 koska lukio, pesis ja voikka kuuluivat meidän jokaiseen arkipäivään. Oot se, jonka kanssa mietittiin, että milläköhän värillä tänään tekis bilsan muistiinpanot. Ja se, jonka kanssa ne bilsan kirjotukset oli täys farssi - mut ei se mitään... Se, jonka kanssa valitetaan siitä kuinka ei jaksais lähteä salille mut sit mennään kuitenkin. Oot se, joka on kykkinyt mun kanssa Kpäässä muiden liihotellessa jo maailmalla.

 Sä oot se, jonka oon tuntenut jo pallerokerhoikäisestä asti ja jonka kanssa olin samalla luokalla yhdeksän pitkää vuotta. Oot se, jonka kanssa ei aina edes olla kuuluttu samaan porukkaan, mut loppujen lopuks meidän tiet yhteen johtikin ja yhteiselle tielle ollaan jääty. Oot se, jota harmitti kun sua ei saatu pusulitassa koskaan kiinni, koska olit niin nopee. Ja mua aina ihmetytti, että mikset sä sitten vaan tahalteen hidastellut. Muistan kun aina purettiin toisillemme poikahuolet ja muistan kun kävelin monta kertaa ympäri linja-autoasemaa kun jaariteltiin puhelimessa. Sä oot vieläkin se, joka lähettää whatsapp- ryhmään aina silloin tällöin monen minuutin ääniviestejä. Oot aina ollut vahva ja se, joka puhuu suoraan. Oot se, joka piti mulle aikoinaan päiväkirjaa. Ja oot se, jonka kanssa musiikki on yhdistänyt eniten. Olit musiikintuntien pelastus ja sun kanssa on ollut aina hauskaa keikkailla ja konsertoida, kun oot niin superlahjakas.

 Sä oot se, jota mä aina katsoin pikkutyttönä ylöspäin enkä silloin ikinä uskonut että voisit tulevaisuudessa olla yksi mun parhaista ystävistä. Myös sun kanssa vietin kolmen lukiovuoden aikana aikaa päivittäin, oot se jonka kanssa talsittiin yhdessä psykantunneista ja pesistreeneistä seuraaviin, yhdessä se ei tuntunut ollenkaan niin pahalta kuin yksin. Oot myös toinen mun parhaista salikamuista ever. Sä oot se, jonka kanssa mulla on yhteinen harrastus, intohimo bloggaamiseen. Sä tiiät aina, kenestä puhutaan, kun puhun kestä tahansa bloggaajasta ;D Me postataan aina sattumalta samoista aiheista peräkkäin. Ihailen sun tyylitajua niin vaatteiden kuin sisustuksenkin suhteen. Oot se, jonka naurua rakastan. Ja hupsuja ääniviestejä.

friends3

 Sä oot se, josta moni vanha biisi muistuttaa. Muutama vuosi takaperin me oltiin kuin siamilaiset kaksoset, aina yhdessä. Aina. Muistan vielä, kun kymmenen vuota sitten ekaa kertaa pyysit mua ulos, ja kerroit mulle niillä koulun keinuilla että saat oman koiran. Olin kade. Muistan myös, kun sä tulit kutosluokalla kerran ilmoittamatta meille, ja mä leikin just barbeilla. Vähänkö mä olin nolona. Niin ja aina sillon kun et jaksanut enää olla mun kanssa, niin sanoit että sun pitää mennä syömään. Sä oot se, jonka uusi huoneen järjestys mun piti aina hyväksyä. Ja se muuten saattoi vaihtua viikottain, samoin itse huonekin. Oot se, jolta saa takuuvarmasti apua missä tahansa elektronisiin laitteisiin liittyvissä kysymyksissä, peukalo keskellä kämmentä kun oon ;D Mä veikkaan, että ilman sua ja kaikkia sun kanssa koettuja juttuja en olis samanlainen ihminen kuin mitä oon nyt. Oon ilonen, että ollaan välimatkasta huolimatta pysytty nää kaikki vuodet ystävinä.

 Sä oot tosi ystävä. Mä tiedän sen, koska me ei oltais enää ystäviä, jos niin ei olis. Sun kanssa oon kokenut ehkä enemmän vastoinkäymisiä kuin kenenkään muun kanssa, ja välillä oon suoraan sanottuna ollut ihan hukassa, että mitä ihmettä mun pitäis tehdä. Mut tässä me ollaan, koska tosi ystävät tukee toisiaan niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Vaikka en puhuis sun kanssa viikkoihin, niin sun kanssa on aina yhtä helppo olla. Senkin jälkeen tuntuu aina yhtä hyvältä kuulla sun ääni puhelimessa. Ennen me käytiin aina lenkillä, mut nykyään meistä on tullut laiskoja mummoja, joten me vaan ajellaan. Mut se on kivaa. Sun kanssa on aina ihana jutella. Vaikka sä välillä pidätkin mua vähän tyhmänä, kun en oo aina ihan perillä maailman menoista. Samanlaiset tulevaisuudenhaaveet yhdistää, on kiva kun on joku joka jaksaa kuunnella niihin liittyviä murheita (tai ainakin esittää jaksavansa). Ja ainiin, mä lupaan että kyllä sä vielä tulevaisuudessa saat sen kutsun mun häihin.

 Sä oot se, johon oon tutustunut yhteisten harrastusten kautta. Sä oot se, josta on pikkuhiljaa vuosien varrella tullut mulle entistä tärkeämpi ystävä. Haluaisin nähdä sua paaaljon enemmän, mutta yhteyksissä ollaan onneks päivittäin. Usein silti mietin, että mitäköhän sulle oikeestaan kuuluu. Erityisen onnellinen oon siitä, että vähän kuin sattumalta oot tullut myös osaksi meidän kaveriporukkaa. Oot joissain asioissa jotenkin tosi samanlainen kuin mä. Oot niin symppis ja rakas, ja ehkä kultaisimpia ihmisiä jonka tiedän. Toivon koko sydämestä, että tultais koko loppuelämä olemaan ystäviä!

 Sä oot se, joka on aina ollut mun pikkunen, mutta silti vuosien varrella susta on ikäerosta huolimatta tullut enemmän ja enemmän ystävä. Sä oot se, jonka kanssa voin olla 100% oma itseni. Sä oot se, jonka kanssa on kiva nauraa ja hassutella, mut välillä myös masistella elämää. Oot se, jonka hiukset mä haluaisin. Sä oot se, joka tekee iltapalahetkistä hauskoja. Jonka kanssa voin päntätä vaikka sivistyssanoja ja sekin on hauskaa. Oot se ainoo, joka on aina yhtä innoissaan tekemässä mulle ranskiksen kun mä pyydän. Sä oot se, jota haluun parhaani mukaan auttaa kaikkiin tulevaisuuteen liittyvissä asioissa, koska tiiän että tuut vielä pääsemään pitkälle. Sä oot se, jonka kanssa uskon ja toivon tulevani olemaan tekemisissä piiitkälle läpi elämän.

friends

 Sä oot se, joka tulee mun sydämessä olemaan aina ykkösenä. Oot se, jonka kanssa vietän liian vähän aikaa, vaikka todellisuudessa oot mulle tärkeämpi kuin kukaan tai mikään tässä maailmassa. Oot se, jonka takia mua ei harmita välivuosi, koska tiesin sen tarkoittavan enemmän aikaa sun kanssa. Oot se, joka hymyilee aina kuin naantalin aurinko. Oot se, joka ajattelee aina toisten parasta. Oot paljon täsmällisempi, tunnollisempi ja järjestelmällisempi kuin mä sun iässä. Oot se, jonka Baby Lips- kokoelman mä haluaisin. Oot se, jonka tuhinaan rakastan eniten illalla nukahtaa - koska se on niin harvinaista herkkua. Ja se joka haluaa multa hyvänyön halin ja pusun. Oot se, joka ei koskaan petä mun luottamusta. Sä oot se, jonka tiedän tulevan muutaman vuoden päästä olemaan mun paras ystävä, tuki ja turva. Ja se, jonka pakotan mun luokse kylään ainakin joka toinen viikonloppu heti kun pääsen pois tästä tuppukylästä!

 Sä oot se, joka on mulle paljon muutakin kuin ystävä, mut ei oo epäilystäkään ettet olisi yksi mun parhaista ystävistäni. Sä oot se, joka on kasvattanut, opettanut ja pitänyt huolta. Ja ennen kaikkea ymmärtänyt - kaikessa. Oot se, joka on sopivassa suhteessa pitänyt kuria ja asettanut rajoja, mut samalla antanut tilaa kasvaa, oppia, itsenäistyä. Oot aina antanut mun tehdä omat valintani ja tukenut päätöksessä kuin päätöksessä. Oot se, joka ei oo koskaan tuominnut, ellei todella oo ollut aihetta. Oot se, joka on työpäivän jälkeen kuunnellut mun pinnalliset hömpötykset turhanpäiväisistä ilonaiheista. Oot se, jonka kanssa oon jakanut lukemattomia ja taas lukemattomia asioita ja murheita, oli se sitten aamukävelyllä tai vaikka saunassa. Oot se, jolle oon aina voinut puhua mistä tahansa. Ei oo asiaa, josta en olis pystynyt sulle kertomaan. Oot se, jonka menettämisestä en selviäisi. Oot mulle maailman tärkein ihminen.

 Sä oot se, jonka kanssa mä jaan koko elämäni. Paitsi että uskon sun olevan mun sielunkumppani ja elämäni rakkaus, oot ilman pienintäkään epäilystä myös mun paras ystävä. Vaikka ootkin se, jolle en ehkä ensimmäisenä kertoisi mieshuolistani, niin kaiken muun mä jaan aina ensimmäisenä sun kanssa. Oot se, jonka kanssa huumori mätsää. Oot se, joka aidosti kuuntelee ja auttaa. Ja ennen kaikkea keskustelee. Rakastan sun keskustelutaitoa. Oot se, joka heittää maailman paskinta läppää. Ja välillä niin maailman parasta, että mä kiemurtelen naurusta puoli tuntia. Oot se, joka myös pilkkaa mun räkänaurua eniten, koska muut ei varmaan uskalla. Oot se, jonka kanssa ollaan aina nauratuskisaa. Ja oot se, joka kutiaa eniten. Oot se, jonka kanssa (luonnollisesti) riitelen enemmän kuin kenenkään muun. Se, joka ei voi ikinä ajaa partaansa varsinkaan jos mä kymmenen kertaa pyydän. Oot se, jonka kanssa lyödään satasen vetoja herkkulakossa olemisesta, mutta ensimmäisen viikonlopun tullen ollaan jo kiikuttamassa herkkuja kassalle. Oot se, jonka kanssa riidellään puhelimen laturista ja siitä, kumpi keittää kahvia. Oot se, jonka viereen mieluiten käperryn iltaisin pitkän työpäivän jälkeen. Oot se, jonka kanssa oon päässyt kokemaan ikimuistoisia hetkiä mm. Jamaikalla, Pariisissa ja Espanjassa. Oot se, jonka kanssa blogikuvien ottaminen on yhtä helvettiä. Oot se, joka yleensä huomioi mut joka tilanteessa. Ja joka haluaa hengata mun kanssa aina kun on mahdollista. Oot myös paljon muuta, mutta nää asiat oli niitä joita arvostan sussa ystävänä.

friends2

 Sä oot se, joka taatusti jo ihmettelee tässä vaiheessa, että mitä peliä - onko se unohtanut mut kokonaan?! Oothan kuitenkin se, jonka kanssa ollaan oltu synnytyslaitokselta lähtien kuin paita ja peppu. Oot se, jonka kanssa oon kokenut enemmän kuin kenenkään muun kanssa elämäni aikana. Pitkä yhteinen historia on saanut aikaan sen, että on monia juttuja, jotka vaan sä voit ymmärtää. Oot se, jonka kanssa kahdestaan käytiin läpi päiväkodit, kerhot, muskarit, uimakoulut, eskarit, partiot, kokkikoulut, baletti- ja jazz-tanssitunnit ja lumilautatunnit. Oot se, jota fiksumpi mä väitin alle kouluikäisenä olevani, koska tiesinhän mä sentään että mitä seksi tarkoittaa. Oot se, joka lohdutti, kun mua pisti metsässä kolme ampiaista. Oot se, jonka vieressä halusin koulussa istua kaikki ne yhdeksän vuotta, kun oltiin samalla luokalla. Sun kanssa mä luin sillon kerran matikankokeisiin, mutta mun opetuksen tuloksena sä saitkin siitä kokeesta kutosen.. Oot se, jonka kanssa ostettiin joka päivä koulun jälkeen kymmenen sentin purkkia kukkakioskilta. Ja jonka kanssa leikittiin metsässä kauppaa ja keskenkasvuiset havunoksat oli rahoja ja ketunleivät kukkineen hampurilaisia. Ja jonka kanssa kuvattiin tramppavideoita ja keksittiin opiskelulaulu, että muistettais paremmin enkun epäsäännölliset verbit. Sä oot se, jonka kanssa ei vieläkään haluta samoja asioita karkkihyllyllä. Mut oot silti myös se, jonka kaapissa on aina karkkia ja mä aina himoitsen niitä. Ja syön ne. Oot se, jonka kanssa katon vieläkin lastenleffoja. Ja jonka luo mennessäni soitan aina ensimmäisenä olkkarissa pianoa ja tarkistan kaapista olisko jotain uusia vitamiinimakuja tarjolla. Oot se, jonka kanssa ostettiin puoliksi kääpiöhamsteri, mutta sen oli pakko asua teillä, koska meidän perhe oli allerginen. Ja oot se, joka ostaa aina mun käyttämättömät vaatteet. Oot se, jonka kanssa kilpaillaan rusketuksesta. Ja oot parasta reissuseuraa, koska oot ihan samanlainen auringonpalvoja kun mä. Ootan taas pääseväni sun kanssa yhdessä reissuun, niinkuin silloin Espanjaan, Turkkiin, Egyptiin ja Rodokselle. Oot se, jonka suhteen mulla ei oo epäilystäkään, etteikö tultais olemaan keinustuoliin asti yhdessä. Oot se, jonka tiedän olevan mun tulevan lapsen kummitäti. Ja mun kaaso häissä. Niin, ja oot se, joka on mun kaikista parhaista parhaista parhain ystävä.

 Sitten te.. mun vanhat ystävät. Vaikkei enää ystäviä ollakaan, niin muistot säilyy. Yhden teistä kanssa oon edelleen ihan hyvissä väleissä ja tekemisissä silloin tällöin. Yhden kanssa ollaan hyvän päivän tuttuja, ja yhden kanssa moikkaillaan kun tavataan. Yhdelle oon kuin ilmaa, mut miksi just se yks jaksaa riivata mun unia vielä näiden kaikkien vuosien jälkeenkin? Haluan uskoa, että edes osa teistä lukee tämän. Teille mä haluan sanoa, että mä en koskaan unohda meidän yhteisiä hetkiä, vaikka oltiinkin ihan lapsia. Mä en ainakaan kanna mistään kaunaa, ja uskon meidän kasvaneen nuoruusajoista sen verran, että välillä vieläkin salaa toivoisin, että voitais vielä joskus tavata ja nähdä mitä meistä kenestäkin oikeestaan onkaan tullut. Tässä kohtaa en myöskään voisi unohtaa mainita sua, jonka edelleen luen vähintään kaveriksi, vaikkei oikeestaan edes koskaan puhuta. Silti oot rehellinen kun sitä tarvitaan, ja silloin harvoin kun nähdään ja jutellaan vaikka salilla, niin se on ihan yhtä helppoa kun joskus vuosia sitten, kun vietettiin päivittäin aikaa yhdessä. Toivottavasti tiiät kuka oot 

 Te ootte ne, jotka teki mun nuoruudesta muistamisen arvoisen. Tiedän, että osan teistä kanssa välit tulee väistämättä hiipumaan pikkuhiljaa, kun hajaannutaan pikkuhiljaa kukin omille teillemme ympäri maailmaa. Mä tuun ikävöimään teitä. Toivottavasti edes muutama teistä lukisi tän. Mä nimittäin toivon teille kaikkea hyvää elämässänne, bros 

Te, jotka yllä mainitsin. Haluun kiittää teitä kaikkia siitä että oon saanut elää elämääni näin upeiden ihmisten rinnalla. Rakastan teitä 

28 kommenttia:

  1. IHANA postaus Sofi! <3 Voi vitsit, miten nätisti ja empaattisesti osaat kirjottaa :-)

    VastaaPoista
  2. Voi kunpa joku joskus kirjoittaisi miulle jotain noin kaunista. Siun ystävät onnekkaita kun heillä on noin hyväsydäminen ystävä! <3

    VastaaPoista
  3. Pakko sanoa näin ulkopuolisena, että IHANA postaus! Tuli ihan tippa linssiin, vaikken edes tunne ihmisiä joista puhut. Niin kauniisti kirjoitettu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau... En mä osannut ollenkaan odottaa, että tää voisi tällä tavalla koskettaa myös teitä lukijoitakin. Kiitos hirveästi sulle ♥

      Poista
  4. Nyt tuli tippa linssiin! <3
    Olet tosiystävä, jollaisen jokainen haluaisi. Kumpa minullakin olisi sinunlainen ystävä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanasti sanottu, itselläkin tulee tippa linssiin näitä teidän upeita kommenttejanne lueskellessa.. ♥

      Poista
  5. Ihan täysin ulkopuolisenakin, aivan mielettömän ihana postaus! Liian harvoin ja vähän ihmiset muistavat kertoa läheisilleen tällasia asioita. Oot ihana tyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti ♥ Mä oon sun kanssa ihan samaa mieltä. Etenkin nyt, kun ystävien kanssa aletaan pikkuhiljaa hajaantua ympäri maailmaa, niin mulle tuli sellainen olo että haluan koota muistot ja tuntemukset sanoiksi. Ihana olet <3

      Poista
  6. Tuli ihan postaukseen liittymätön asia mieleen, nimittäin mistä ostit sun ylppärimekon? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helsingistä Mecco- nimisestä kaupasta :>

      Poista
  7. Täälläkin yksi ulkopuolinen, jolla tuli tippa linssiin kun luin tän postauksen! Niin ihana postaus :)❤️

    VastaaPoista
  8. Nyt tuli itku <3 oot ihana, toivottavasti nähtäis pia! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana Emmuseni, toivottavasti törmäiltäis! :* <3

      Poista
  9. Itsellänikin kyynel vierähti poskelle, sillä olit kirjoittanu niin kauniisti! Tuli jotenki tosi hyvä fiilis tästä postauksesta, josta jälleen näki, miten paljon vaivaa olit nähny. Oot upee ihminen, jatka samaan malliin :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että... Päivä toisensa jälkeen mä jaksan ihmetellä miten hyväsydämistä porukkaa siellä ruudun toisella puolella on. Kertakaikkisen ihana olet, mukavaa kevättä sulle! :)<3

      Poista
  10. Täällä myös kyyneleet vieri pitkin poskia :( niin ihanasti kirjoitettu! Voi kumpa tuntisin sinut, vaikutat niin vilpittömältä ja empaattiselta ihmiseltä <3
    -Maiju :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti, Maiju. Kiitos mielettömän kauniista sanoista <3

      Poista
  11. Tiiän, että tää on vähän vanhempi postaus, mutta rakastuin tähän silloin heti, ja oon lukenut tän useesti uudelleen. Nyt kun asustelen vaihtovuoden takia kaukana kaikista rakkaista, niin tällainen postaus ois mun mielestä kiva tehä. Kysyisinkin, että saanko "matkia"tätä ja tehdä samanlaisen omaan blogiini?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihana sinä <3 Totta kai saat tehdä samanlaisen! :)

      Poista